torsdag 16. januar 2014

COPIC INSPIRASJON - SNØ & IS

Hei alle sammen og velkommen til en ny COPIC  INSPIRASJON fra
 Kreativ Scrapping sine Copic jenter, Jill og Tine. Vi har med oss vår fantastisk flinke GD Tove også denne gangen og vår egen Trine-Lise.

Nytt år og litt ny vri på Copic Inspirasjonen..

Vi vil fremover vise litt teknikker for dere som fargelegger med Copic.
Så her kommer den åttende Copic Inspirasjonen.


  Den første fargen vi tok for oss var ROSA og den posten finner du HER
Så var det fargen BLÅ som dere kan finne HER
Så var det GUL og den posten finner dere HER
Så var det HVIT og den posten finner dere HER
Så var det GRØNN og den posten finner dere HER
Så var det BRUN og den posten finner du HER
Så var det JULERØD og den posten finner du HER

Vi er i som kjent i januar måned, så da har vi lyst til å vise dere snø og is.

Denne gangen har vi satt fokuset på de vakre stemplene fra Paper Nest Dolls når vi skal vise dere hvordan vi lager snø og is.
KREATIV SCRAPPING har eneretten på Paper Nest Dolls i Norge. Derfor har vi fokus på disse denne mnd. Og butikken vrimler av disse vakre motivene og som kjent så har vi Copic i lange baner, så her er det bare å la seg friste.

Har du noen spørsmål til våre teknikker så svarer vi gjerne!


Tine




Har brukt det morsomme og fine stempelet - Down Hill Racing Avery 
fra Paper Nest Dolls. Og har fargelagt det med disse Copic fargene:

Hud: E21 - 00 - 000 - R21 - 20
Hår og kjelke: E47 - 44 - 43 - 42 - 41
Grønn: BG96 - 93 - 92 (hjemme laget) - 90
Lilla: V97 (hjemme laget) - 95 - 93 - 91
Hund: E18 - 17 - 15 - 13
Pingvin: T8 - 6 - 4 - 2 - YR 24 - Y38 - 32
Snø: C5 - 3 - 1 - 00 - B91


Jill



Har fargelagt is i dag og brukt det herlige Paper Nest Dolls stemplet Ice Skating Ellie

Hud: E11- 21- 51- 50 - 93
Hår: E44- 43 - 42 - 41
Klær: C4 - 3 - 1 - 0 og BG13 - 11 - 10
Is: BG 10 - 01, B000 - 0000, C3 - 1
På toppen har jeg tatt litt Glossy og drysset over litt Sugar Coating


Og her er en annen variant med grått i stedet for blått på isen og uten glitter:




Hud: E21 - 51 - 50 - 93
Hår: E49 - 44 - 43 - 41- 40
Klær: T5 - 3 - 1- 0, E43 - 41- 40, R59 - 37 - 35
Isen: T3 - 1 - 0 og blender 0


Tove har laget en trinn for trinn beskrivelse for dere 

med tips til hvordan dere kan fargelegge snø  med Copicene.


Ho skriver: Jill kom og sa at vi skulle lage trinn for trinn forklaring på hvordan vi fargelegger snø. Da begynte jeg å lure litt, for vanligvis tar jeg litt C`er av copic, også legger jeg på stickles. Det var neppe det hun ønsket…så hvordan gjøre dette med kun copic..?


Snø tar opp farge fra omgivelsene. Hvis jeg ser ut vinduet hos meg nå er snøen blå (mørketid her).
Så den er ikke "bare" hvit.

Jeg har prøvd meg på to ulike farger for å lage snø her. 
Snømannen har fått en mer blå og isete snø. Bakken er blitt noe mørkere.
Det må sies at jeg har skrudd opp kontrasten på bildene litt for at det skal vises bedre hvor jeg legger farge.


Snømann: C2 for å legge skygge under lua, og rundt på snømannen
Bakken: BV00 markerer hvor jeg ønsker ha skyggene



Snømann: B00 i kantene..samtidig kan man lage noen ujevnheter på snømannen med å prikke litt her og der. Måtte bare prøve :) 
Bakken: BV23 kun i de mørkeste skyggene.



Snømann: B000, fyller ut litt mer enn forrige farge.
Bakken: BV20, legg til flere skygger, og dus ut kantene fra forrige bilde.



Snømann: B0000, fyller ut enda litt mer, duser ut kantene slik at det ikke blir skarpe skiller.
Bakken: BV0000, her bare kjører jeg på. Den er lys og fin, så vær ikke redd for å få for mye.


C0, denne bruker jeg både over snømann og bakken. 
I tillegg har jeg brukt blender for å lysne litt her og der.


De lyseste feltene i snøen burde sikkert bare være helt hvite, men ute gjenspeiles jo lyset i snøen, så jeg bestemte meg for å gi litt farge til toppene i snøen. Jeg har brukt E41/40 + C0. Her kan du også eksperimentere deg fram litt..gult er sikkert også en farge som kan gi liv i snøen. 



Til sist et bilde av det samme motivet som er fargelagt på samme måten. 
Jeg går gjerne over flere ganger da, gjentar hele prosessen, evnt legger litt mer skygge hvis det trengs. 
Jeg har også vært forsiktig over med B0000 på bakken, litt for at forskjellen ikke skulle bli så stor fra snømann til bakke. 
***


Da håper vi at vi klarte å inspirere dere til å fargelegge snø og is med Copic fargene deres.  

Som vanlig vil vi gjerne se det dere lager inspirert av vår copic inspirasjon!
Send inn ditt bidrag til blogg@kreativscrapping.no og du er med i trekningen av et
STEMPELMOTIV FRA

EKSTRA PREMIE!
FÅR VI INN MER ENN 10 BIDRAG SÅ DELER VI UT EN TILLEGGSPREMIE:
3 VALGFRI COPIC FARGER




Vi har ikke bare copic jenter i Kreativ Scrapping.

Trine-Lise har brukt Pro/Flex/TriaMarkers


Paper Nest Dolls  - Down Hill Racing Owen, fargelagt med Pro/Flex/TriaMarkers

Hud - Antique White (F), Dusky Pink (F), Light Fawn (F), Blush (F)
Hår - Honeycomb, Spice, Terracotta, Henna
Jakke+Bukse - C-917, B-537, B-624, B-625, B-626 
Votter+Sko - IG08, IG05, IG03, IG01
Kjelke - O-528, O-727, O-615, Y-214
Meier - IG08, IG05, IG03, IG01
Hund - O-345, O-727, O-528, R-438, R-735
Pingvin - 2716, 2706, V-127, Xtra Black, Orange, O-467, R-745


Vi ønsker å informere om ny blogg som er startet i Norge - The Paper Nest Dolls.
Vi anbefaler dere å besøke den HER

KREATIV SCRAPPING SPONSER HOVEDPREMIEN PÅ DEN FØRSTE UTFORDRINGGEN DERES


Kos dere med tysjene deres :) 
Stor klem fra Tine og Jill

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar - vi setter kjempestor pris på tilbakemeldinger fra dere.
Vi følger spent med på alt som kommer inn og gleder oss til å se all kreativitet deres.

Kreativite tanker fra
Design Teamet og Kreativ Scrapping