fredag 9. mai 2014

PROJECT LIFE - LOMME SCRAPPING INSPIRASJON #1

Heisann alle sammen!

Vi har vist dere litt lommescrapping inspirasjon før her på Kreativ Scrapping bloggen,
men nå vil det bli fast innslag i bloggen den 9. i hver måned! Jippi!
Vi vil vise både vanlige lommescrapping sider, hvordan du kan bruke lommescrapping produkter til andre prosjekter enn lommescrapping, steg for steg, tutorial og video.
Inn i mellom vil det bli utfordringer og annet gøy! :)

Er dere klar for litt lommescrapping inspirasjon?
Enjoy! 

Første gang jeg så Project Life, eller lommescrapping som det også kalles, visste jeg at det var noe jeg nok umiddelbart kom til å falle for, når jeg bare fikk prøve det. Det gikk imidlertid litt tid før jeg begynte, men jeg ble hekta med en gang. Jeg liker veldig godt det at man får dokumentert de små (og kanskje store) hendelsene som ikke er helt "egnet" til vanlig scrapping. Det er også en flott måte å få med mer info enn man vanligvis får med på en Layout.

Dette blir den første siden jeg deler med dere. 

Denne er fra første halvdel av uke tre, en uke som besto av små, koselige øyeblikk, men også dramatiske inntrykk for barna, da skolens gymsal brant ned.


Til denne sida har jeg brukt lomme i design A  fra Project life
Begge 4x6 kort, samt det mørke 3x4 kortet er fra Mini Kitet  Dear Lizzy - Polka Dot Party 


Jeg har brukt stempel fra Ali Edwards til å pynte med, her har jeg embosset stempelet med hvitt embossingpulver. Jeg har i tillegg pyntet med noen dotter. Kreativ Scrapping sitt store utvalg i dotter finner du her


Jeg har i tillegg brukt papirservietter og chipboard fra Wycinanka som pynt. Både papirservietter og chipboard er veldig flott å pynte med, da de ikke bygger for mye.


Jeg scrapper litt på etterskudd slik at jeg alltid har bilder å scrappe (dersom det begynner å krible av kreativitet i fingrene ;)) og fordi da slipper jeg å vente å neste ukes bilder!

Uke 5: Denne uken har vi vært i bursdags besøk til fatter'n :)
Kaker, brus og kvalitetstid med hele familien er aldri feil! Hipp hipp hurra!


Det er ikke sånn at du er nødt til å bruke ferdige kit som er laget til lomme scrapping for å lage sidene dine. Det går helt fint å kjøpe mønsterark eller bruke av de du allerede har, og bare kutte de til i riktig størrelse.
Til denne siden har jeg brukt en kombinasjon av mønsterark og minikitet DEAR LISSY - POLKA DOT PARTY. For å få avrundede hjørner på mønsterarkene også, har jeg brukt denne hjørne punchen.
Denne gangen har jeg pyntet siden enkelt med wood veneer figurer og dato stempel.


Det som er veldig gøy med lomme scrapping er at det kan gjøres så enkelt eller så avansert som du selv vil, og likevel ser det forsegjort og veldig lekkert ut ;) 






PS: Har du sett alt det lekre til lomme scrapping som finnes i nettbuikken nå? 
Ta en titt HER da ;) 

Tusen takk for at du tittet og vi håper du fikk litt inspirasjon til lomme scrapping :)
Ønsker dere alle en strålende dag

Klem fra Linda og Kristine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for din kommentar - vi setter kjempestor pris på tilbakemeldinger fra dere.
Vi følger spent med på alt som kommer inn og gleder oss til å se all kreativitet deres.

Kreativite tanker fra
Design Teamet og Kreativ Scrapping